Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Ενημερωτικό σπό τον αιρετό του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου, Γ. Τρούλη!


Θέμα 1ο: «Δίχως υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ) σε ολόκληρη την Κρήτη»
Οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια ολοκληρώθηκε στις 5 Νοεμβρίου και οι αιτήσεις για εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα διορισμένα μέλη των ΠΥΣΠΕ ολοκληρώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου. Όπως είναι γνωστό η θητεία των προηγούμενων υπηρεσιακών συμβουλίων έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2012. Από 1 Ιανουαρίου το κάθε ΠΥΣΠΕ όπως και το ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης θα έπρεπε να έχουν συγκροτηθεί στη νέα τους σύνθεση. Μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει συγκρότηση σε κανένα υπηρεσιακό συμβούλιο σε ολόκληρη την Κρήτη. Στις 7 Ιανουαρίου ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης υπέγραψε το διορισμό των αιρετών μελών στα ΠΥΣΠΕ και στο ΑΠΥΣΠΕ αλλά δεν έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία επιλογής των διορισμένων μελών. Δυστυχώς αυτή η καθυστέρηση μονάχα προβλήματα δημιουργεί στην σχολική κοινότητα. Όλες οι διαδικασίες μετατίθενται χρονικά όπως η διαπίστωση των νέων κενών των σχολικών μονάδων, υπηρεσιακές μεταβολές, εξετάσεις αιτήσεων συναδέλφων με προβλήματα υγείας κ.λ.π. ενώ παρατηρείται και το φαινόμενο να λαμβάνουν αποφάσεις οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για θέματα που είναι στην αρμοδιότητα των υπηρεσιακών συμβουλίων. Παράδειγμα της κατάστασης αποτελεί η τοποθέτηση της 1 δασκάλας και 1 νηπιαγωγού στο Ρέθυμνο, όπου ενώ προβλέπεται το υπηρεσιακό συμβούλιο να ορίσει τα κενά των σχολικών μονάδων και κατόπιν να επιλέξουν οι συνάδελφοι τα σχολεία, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας έθεσε προτεραιότητες και τοποθέτησε τις συναδέλφισσες δίχως να υπάρξει ενημέρωση των αιρετών μελών του υπηρεσιακού συμβουλίου όπως προσωπικά του είχα ζητήσει. Επειδή το φαινόμενο παρατηρήθηκε και στο Ηράκλειο οι δύο αιρετοί των ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου και Ηρακλείου αποστείλαμε την παρακάτω επιστολή στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης:

Προς:
Περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κρήτης
   κ. Απόστολο Κλινάκη

Κοινοποίηση:
Σε όλους τους συναδέλφους μας

 «Μισός μήνας δίχως υπηρεσιακά συμβούλια...»

Μισός  μήνας έχει περάσει από την 1η Ιανουαρίου που θα έπρεπε να έχει γίνει η συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κρήτης. Μισός μήνας και ήδη είχαμε προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σε όλους τους νομούς της Κρήτης και δεν υπήρχαν υπηρεσιακά συμβούλια για να βγάλουν τα κενά των σχολικών μονάδων και να θέσουν τις προτεραιότητες. Έτσι οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου και Ρεθύμνου προχώρησαν σε τοποθέτηση των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που διατέθηκαν στις περιοχές μας δίχως να μας έχουν ενημερώσει για τα κριτήρια και τις προτεραιότητες που τέθηκαν, σε σχέση με τα κενά στα οποία θα έπρεπε να τοποθετηθούν.
Ως αιρετοί καταγγέλλουμε την πρακτική αυτή και σας καλούμε να πράξετε το αυτονόητο, να ολοκληρώσετε άμεσα τη διαδικασία επιλογής των διορισμένων μελών των ΠΥΣΠΕ με αξιοκρατικό και διαφανή τρόπο και να προχωρήσετε σε συγκρότηση όλων των υπηρεσιακών συμβουλίων της Κρήτης. Η δημόσια εκπαίδευση, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και τα προβλήματα που προκύπτουν δεν μπορούν να περιμένουν.

Οι αιρετοί

         ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου                                            ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου
               Θεόφιλος Λαμπρογιαννάκης                                   Γιώργος Τρούλης

Θέμα 2ο: «Τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στο Ρέθυμνο»

Όπως προκύπτει από τα μέχρι σήμερα στοιχεία για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στο Ρέθυμνο η εικόνα έχει ως εξής:

ΔΑΣΚΑΛΩΝ: 9 και επιπλέον 3 κενά που θα προκύψουν την επόμενη περίοδο
ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: 4
ΑΓΓΛΙΚΩΝ: 3 πλήρους ωραρίου και 6 μειωμένου ωραρίου
ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ: 7 μειωμένου ωραρίου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: 6 μειωμένου ωραρίου
ΜΟΥΣΙΚΗΣ: 4 μειωμένου ωραρίου
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ: 2 μειωμένου ωραρίου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ: 2 μειωμένου ωραρίου


«Αναπληρωτές συνάδελφοι Γαλλικών και Γερμανικών για 4 ώρες...»


Στη β Ξένη Γλώσσα το υπουργείο παιδείας προχώρησε μετά από πιέσεις της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας στην απαράδεκτη ενέργεια για πρόσληψη ωρομίσθιων συναδέλφων μόνο για 4 ώρες. Σκεφθείτε πόσοι συνάδελφοι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν από τουςνομούς τους, να νοικιάσουν σπίτι ή να μεταφέρονται με το όχημά τους χιλιόμετρα για να πάρουν στο τέλος του μήνα το πενιχρό μισθό τους που δεν θα υπερβαίνει τα 100 με 130 ευρώ. Μεσαιωνικού τύπου εργασιακές συνθήκες διαμορφώνει το υπουργείο παιδείας για όλους αυτούς τους συναδέλφους.
Στο Ρέθυμνο από τις 194 ώρες σε Γαλλικά και Γερμανικά καλύφθηκαν οι 44 ώρες με το καθεστώς των 4ωρων προσλήψεων στις αρχές της εβδομάδας. Αναλυτικά στα ΕΑΕΠ οι ανάγκες είναι 44 ώρες Γαλλικά και 70 ώρες Γερμανικά, ενώ στα υπόλοιπα σχολεία οι ανάγκες σε β ξένη γλώσσα είναι 40 ώρες Γαλλικά και 40 ώρες σε Γερμανικά. Συνολικά υπάρχουν 194 ώρες σε όλο το νομό. Από αυτές η διεύθυνση αποφάσισε να διαθέσει τις 44 ώρες στα ΕΑΕΠ και μόνο για την Ε τάξη. Παραμένουν επομένως 150 ώρες β ξένης γλώσσας και μένουν δίχως β ξένη γλώσσα όλες οι ΣΤ τάξεις του νομού και όλες οι Ε τάξεις των σχολείων που δεν είναι ΕΑΕΠ.


«Τραγική η κατάσταση στα περισσότερα σχολεία»


Η κατάσταση γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη με τις άδειες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και με τις συμπληρωματικές αποσπάσεις που έγιναν για το εξωτερικό. Πριν λίγες μέρες στο Ρέθυμνο με τα παραπάνω κενά έγινε πρόσληψη 1 δασκάλας και 1 νηπιαγωγού. Όπως φαίνεται ενώ το υπουργείο παιδείας γνωρίζει τα πραγματικά κενά κλείνει τα μάτια και στέλνει το μικρότερο δυνατό αριθμό για να καλύψει το τεράστιο πρόβλημα της στελέχωσης των σχολικών μονάδων.
Ποιό το νόημα επομένως να συμπληρώνουν οι διευθυντές και προϊστάμενοι των σχολείων-νηπιαγωγείων το survey κάθε 15 μέρες, όταν όλα τα στοιχεία δεν αξιοποιούνται στην πράξη; Ίσως όλη αυτή η διαδικασία να εξυπηρετεί μονάχα στατιστικούς λόγους κι όχι την ίδια την εκπαίδευση.
Η κατάσταση πλέον αρχίζει να δυναμιτίζει, όπως είναι αναμενόμενο, τις τοπικές κοινωνίες που δεν μπορούν να βλέπουν τα παιδιά και τις τάξεις δίχως δασκάλους (π.χ. Δημοτικό σχολείο Άδελε) ενώ σε άλλες περιπτώσεις να έχουν κλείσει τα ολοήμερα προγράμματα για να καλυφθούν πρωινά τμήματα (π.χ. 2ο Δημοτικό Περάματος)
Το θύμα της νεοφιλελεύθερης μνημονιακής πολιτικής και της οικονομίστικης λογικής του υπουργείου παιδείας είναι ο ίδιος ο μαθητής και οι κατά τόπους κοινωνίες ιδιαίτερα της υπαίθρου, που βλέπουν να ρημάζεται το ολοήμερο δημοτικό σχολείο .
Η ΔΟΕ οφείλει να ασκήσει πιέσεις προς το υπουργείο παιδείας για να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά των σχολικών μονάδων της χώρας. Οι ανάγκες της εκπαίδευσης δεν μπορούν να περιμένουν πότε θα ενεργοποιηθούν τα αντανακλαστικά της πολιτείας. Το υπουργείο παιδείας πρέπει να καλύψει άμεσα τις βασικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και να εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση όλων των σχολικών μονάδων της χώρας. Κάθε καθυστέρηση  προκαλεί τεράστια ζημιά στα σχολεία και τους μαθητές μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου