Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Σύλλογος Π.Ε. ''Δ. Θεοτοκόπουλος'': Αποδελτίωση του Π.Δ. για την Αξιολόγηση!

 Π.Δ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ Β/ΘΜΙΑΣ

Το προτεινόμενο από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας είναι ολοκληρωμένο και δημοσιοποιημένο από 20-1-2013.

   Σκοπός της αξιολόγησης δεν είναι αυτά που αναφέρονται στο Άρθρο 2 (βελτίωση- ποιοτική αναβάθμιση- ανατροφοδότηση…), αλλά η εναρμόνιση του με το Νόμο 4024 για μισθολόγιο-βαθμολόγιο-στασιμότητα και εργασιακή εφεδρεία. Μοναδικός σκοπός του Π.Δ. είναι η επίτευξη της μισθολογικής- βαθμολογικής στασιμότητας των 180.000 Εκπαιδευτικών Α/θμιας- Β/θμιας. Αφού ως ορίζει το Άρθρο 7 δεν θα υπάρχει προαγωγή από βαθμό σε βαθμό εφαρμόζοντας την ποσόστωση, καταδικάζοντας σε διαρκή παραμονή στους μισθούς πείνας, αφού το 10% (Πίνακας 1) θα φτάσει στο βαθμό Α’.
ΒΑΘΜΟΙ
ΕΚΠ/ΚΩΝ
ΕΛΑΧΙΣΤΑ
 ΕΤΗ
ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ
ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ
ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
ΣΤ’
2
100% (Απο ΣΤ-Ε)
Δεν προάγονται μόνο όσοι έχουν κριθεί ανεπαρκείς
Ε΄
4
90% (Ε΄-Δ΄)
Από τον Ε΄ βαθμό έως και Β΄ δεν προάγονται οι κρινόμενοι ως ανεπαρκείς και η ποσόστωση ανεξάρτητη της βαθμολογίας. Όσοι κρίνονται ανεπαρκείς υποβάλλονται στη διαδικασία κρίσης μετά 2έτη
Δ΄
4
80% (Δ΄-Γ΄)
Γ΄
4
70% (Γ΄- Β΄)
Β΄
6
30% (Β΄- Α΄)
Α΄





Τα κυριότερα σημεία του Π.Δ. είναι: 

1. Αξιολογούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν ως:   α) Περιφερειακοί Διευθυντές -  β) Προϊστάμενοι τμημάτων - γ) Σχολικοί Σύμβουλοι - δ) Δ/ντες Εκπαίδευσης - ε) Συντονιστές εξωτερικού - στ) Δ/ντες Σχολικών Μονάδων - ζ) ΠροΪστάμενοι Σχολείων και Νηπιαγωγείων - η) Υπ/ντες Σχολείων - θ) Εκπαιδευτικοί

2. Η αξιολόγηση διακρίνεται σε διοικητική (κάθε έτος) και σε εκπαιδευτική (μια φορά τουλάχιστον την  τριετία)

3. Για κάθε ομάδα αξιολογουμένων ορίζονται και οι αξιολογητές ( αναφέρω ορισμένους από αυτούς)
α) Οι Δ/ντες Σχολείων αξιολογούνται διοικητικά από τους οικείους Δ/ντες Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικά από τους οικείους Σχολικούς Συμβούλους - β) Οι Υπ/ντες Σχολείων αξιολογούνται διοικητικά από Δ/ντες Σχολείων και εκπαιδευτικά από τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο - γ) Οι Εκπαιδευτικοί αξιολογούνται διοικητικά από τον Δ/ντή του Σχολείου και εκπαιδευτικά από τον οικείο Σχολ. Σύμβουλο. Οι Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε περισσότερα από ένα Σχολεία αξιολογούνται από όλους τους Διευθυντές των Σχολείων αυτών. - δ) Οι Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε υπηρεσίες και ασκούν διοικητικά καθήκοντα αξιολογούνται όπως οι δημόσιοι υπάλληλοι και ορίζει ο Ν. 4024.

4. Η αξιολόγηση γίνεται σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα και σε βαθμολογική κλίμακα από 0 έως 100 ως εξής:
• «ελλιπής»  0 έως 30 βαθμοί •«επαρκής» 31 έως 60 βαθμοί •«πολύ καλός» 61 έως 80 βαθμοί  και  •«εξαιρετικός» από 81 έως 100 βαθμοί

5. Κάθε ομάδα αξιολογουμένων έχει τις δικές της κατηγορίες και κριτήρια αξιολόγησης (παρουσιάζω τις κατηγορίες με τα κριτήρια ορισμένων ομάδων αξιολογουμένων- Πίνακας 2)


ΟΜΑΔΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Δ/ΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
1. Άσκηση Διοικητικού-
     οργανωτικού έργου
2. Εποπτεία και Αξιολόγηση

3. Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
.- Υλοποίηση νομοθετικού πλαισίου
.- Οργάνωση έργου Συλλ. Διδασκόντων
.- Αξιολογική του κρίση
.- Διαδικασία αξιολόγησης στο Σχολείο
.- Αξιολογείται από τον Σχολικό Σύμβουλο σε όλα τα κριτήρια που αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί
ΥΠ/ΝΤΕΣ
ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1.Άσκηση Διοικ-Οργαν. έργου
2.Επαιδευτική Αξιολόγηση
.-Αξιολόγηση των διοικητικών του καθηκόντων
.-Αξιολογείται από τον Σχ.Σύμβουλο σε όλα τα κριτήρια που αξιολογούνται οι Εκ/κοί
ΕΚΠ/ΚΟΙ
1.Εκπαιδευτικό Περιβάλλον


2. Σχεδιασμός- Προγραμματισμός


3.Διεξαγωγή Διδασκαλίας και αξιολόγησης μαθητών


4.Υπηρεσιακή συνέπεια- επάρκεια


5.Επιστημονική-Επαγγελματική ανάπτυξη
1α.-Διαπροσωπικές Σχέσεις
.- Παιδαγωγικό Κλίμα
.- Οργάνωση Σχολικής Τάξης
.- Μαθησιακά χαρακτηριστικά μαθητών
.- Στόχοι και περιεχόμενο διδασκαλίας
.- Διδακτικές ενέργειες και Εκπαιδευτικά μέσα
.-Μαθησιακή και ψυχολογική προετοιμασία μαθητών
.- Διδακτικές Ενέργειες Εκπαιδευτικού
.- Κινητοποίηση μαθησιακών διαδικασιών
.- Εμπέδωση νέας γνώσης και αξιολόγησης μαθητών
.- Τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις
.- Συμμετοχή στη Σχολική Λειτουργία
.- Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς
.- Τυπικά προσόντα (αν έχεις μόνο το πτυχίο είσαι επαρκής. Ελλιπής αν δε συμμετέχεις σε καμία μορφή επιμόρφωσης)
.- Επαγγελματική ανάπτυξη-επιμόρφωση


2. Σχεδιασμός- Προγραμματισμός


3.Διεξαγωγή Διδασκαλίας και αξιολόγησης μαθητών


4.Υπηρεσιακή συνέπεια- επάρκεια


5.Επιστημονική-Επαγγελματική ανάπτυξη 1α.-Διαπροσωπικές Σχέσεις
1β.- Παιδαγωγικό Κλίμα
1γ.- Οργάνωση Σχολικής Τάξης
2α.- Μαθησιακά χαρακτηριστικά μαθητών
2β.- Στόχοι και περιεχόμενο διδασκαλίας
2γ.- Διδακτικές ενέργειες και Εκπαιδευτικά μέσα
3α.-Μαθησιακή και ψυχολογική προετοιμασία μαθητών
3β.- Διδακτικές Ενέργειες Εκπαιδευτικού
3γ.- Κινητοποίηση μαθησιακών διαδικασιών
3δ.- Εμπέδωση νέας γνώσης και αξιολόγησης μαθητών
4α.- Τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις
4β.- Συμμετοχή στη Σχολική Λειτουργία
4γ.- Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς
5α.- Τυπικά προσόντα (αν έχεις μόνο το πτυχίο είσαι επαρκής. Ελλιπής αν δε συμμετέχεις σε καμία μορφή επιμόρφωσης)
5β.- Επαγγελματική ανάπτυξη-επιμόρφωση
Οι Δόκιμοι Εκπαιδευτικοί αξιολογούνται στην δόκιμη 2ετή υπηρεσία τους 2 φορές διοικητικά και 2 εκπαιδευτικά για την μονιμοποίησή τους
Οι αξιολογητές για να αξιολογήσουν πρέπει πρώτα να έχουν αξιολογηθεί
Οι κατηγορίες αξιολόγησης των Εκπ/κών δεν έχουν την ίδια βαρύτητα αλλά ο μέσος όρος κάθε κατηγορίας πολλαπλασιάζεται με ένα συντελεστή που είναι:  α)1η κατηγορία×0,75  β) 2η κατηγορία× 0,50
γ) 3η κατηγορία×1,25      δ)4η κατηγορία ×2  και ε)5η κατηγορία  × 0,50
Αν ένας εκπαιδευτικός έχει κριθεί ελλιπής σε πάνω από 1 κριτήρια τότε κρίνεται συνολικά ελλιπής
6. Η τελική βαθμολογία είναι ο μέσος όρος όλων των κατηγοριών και δίνεται από τον Τύπο:
   Μ.Ο.=  ( Κ1  × ΣΚ1 ) + ( Κ2  × ΣΚ2 ) + ( Κ3  × ΣΚ3 ) + ( Κ4  × ΣΚ4 ) + ( Κ5  × ΣΚ5 ) 5
(*Κ1 = Ο μέσος όρος των κριτηρίων της 1ης κατηγορίας, *ΣΚ1 = Ο συντελεστής βαρύτητας της 1ης κατηγορίας)

8. Διαδικασία αξιολόγησης

1. Η διαδικασία της διοικητικής αξιολόγησης διενεργείται ως εξής:
α) Ο αξιολογούμενος συμπληρώνει και υποβάλλει έκθεση αυτοαξιολόγησής του το αργότερο εντός πέντε (5) ημερών πριν από την έναρξη της αξιολογικής περιόδου.

2. α) Η εκπαιδευτική αξιολόγηση αρχίζει με την κοινοποίηση σχετικής πρόσκλησης του αξιολογητή προς τον αξιολογούμενο. Σε περίπτωση που η εκπαιδευτική αξιολόγηση κινείται κατόπιν έγγραφης αίτησης του αξιολογούμενου προς τον αξιολογητή, ο τελευταίος οφείλει να προσκαλέσει τον αιτούντα σε διάστημα δεκαπέντε (15) ημερών από την λήψη της αίτησης. Σε διαφορετική περίπτωση η αξιολόγηση του αιτούντος δεν αρχίζει αν δεν παρέλθουν δύο (2) μήνες από την κοινοποίηση της αίτησης.
β) Η εκπαιδευτική αξιολόγηση περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια:
αα) Προγραμματισμού και προετοιμασίας της παρακολούθησης διδασκαλιών. Στο στάδιο αυτό ο αξιολογητής με την έγγραφη πρόσκληση με την οποία ξεκινά η σχετική διαδικασία παρέχει και διευκρινίσεις στον αξιολογούμενο σχετικά με τα κριτήρια και τη διαδικασία της αξιολόγησης. Στη συνέχεια ο αξιολογητής και ο αξιολογούμενος προγραμματίζουν την παρακολούθηση διδασκαλιών του αξιολογούμενου σε χρόνο που ορίζει ο αξιολογητής. Ο αξιολογητής μπορεί να λαμβάνει υπόψη τις προτιμήσεις του αξιολογούμενου ως προς τα μαθήματα και τις τάξεις στα οποία επιθυμεί να γίνει η παρακολούθηση.
ββ) Παρακολούθησης δύο (2), τουλάχιστον, διδασκαλιών.
γγ) Μετά – αξιολογικής συζήτησης και αναστοχασμού. Στο στάδιο αυτό πραγματοποιείται προφορική συζήτηση μεταξύ του αξιολογητή και του αξιολογούμενου στην οποία παρέχεται και ανατροφοδότηση από τον αξιολογητή σχετικά με την παρακολούθηση των διδασκαλιών. Μέσα σε μία εβδομάδα από την πραγματοποίηση της συζήτησης, ο αξιολογούμενος υποβάλλει στον αξιολογητή την έκθεση εκπαιδευτικής αυτοαξιολόγησής του και τον τυχόν συνοδευτικό ατομικό φάκελο.   δδ) Σύνταξη αξιολογικής έκθεσης.

9. Η αξιολογική έκθεση κατατίθεται και στον αξιολογούμενο που έχει το δικαίωμα να υποβάλλει ένσταση όταν η βαθμολογία είναι <45>45

10. Οι υφιστάμενοι έχουν το δικαίωμα να αξιολογήσουν τους προϊσταμένους τους (προαιρετικά).

11. Η διοικητική αξιολόγηση γίνεται: α)Για Προϊσταμένους- Σχολικούς Συμβούλους κλπ, από 1/8 έως 15/10/2013, β) Για Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς από 1/11 έως 15/12/2013.
*Αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι Εκπαιδευτικοί που έως 31η Μαΐου 2014 συμπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτεί ο βαθμός που κατέχει.

12. 1) Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτηρίου ανά κατηγορία χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς.
      2) Οι Δόκιμοι Εκπαιδευτικοί αξιολογούνται στην δόκιμη 2ετή υπηρεσία τους 2 φορές διοικητικά και 2 εκπαιδευτικά για την μονιμοποίησή τους
    3) Οι αξιολογητές για να αξιολογήσουν πρέπει πρώτα να έχουν αξιολογηθεί
Οι εκπαιδευτικοί που, σύμφωνα με την τελικής τους βαθμολογία ή σύμφωνα με την παράγραφο 4, χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 του ν. 4024/2011 και δεν παίρνουν προαγωγή και άρα οποιαδήποτε αύξηση μισθολογική για τα επόμενα δύο χρόνια.  Ταυτόχρονα, ο νέος δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας προβλέπει ότι ο δημόσιος υπάλληλος που δύο φορές θα αξιολογηθεί αρνητικά, απολύεται.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου